Utjecaj prehrane na zdravlje kose



Plava kosa

Kada je u pitanju gubitak kose, uobičajeno se najviše brinemo kako će gubitak kose utjecati na naš izgled. To je prirodni razlog za zabrinutost kod većine ljudi (žena i muškaraca!). Međutim, zdravlje naše kose je ono što ustvari trebamo preispitati. Ukoliko primijetite promjene na svojoj kosi u smislu rasta i teksture, potrebno je provjeriti nekoliko područja koja su vezana uz zdravlje kose. U ta područja ulazi sve od vlasišta pa do prehrane.

Zdravlje kose ovisi o prokrvljenosti, cirkulaciji i prehrani. Probleme vezane uz kosu može uzrokovati nepravilan rad štitnjače, jetre i visoka razina stresa. Bilo da patite od gubitka kose ili želite preventivno djelovati s ciljem sprečavanja gubitka kose, stručni savjeti mogu vam pomoći zadržati svoju kosu zdravom.

Hrana i piće za kosu

Provjerite sastojke u hrani koju konzumirate. Jesu li vaši obroci obogaćujući? Nekoj hrani nedostaje vitamina, minerala i antioksidanata. Na primjer, organsko jelo može uvelike poboljšati zdravlje kose, Što više konzumirano prirodnu hranu, to će vaše tijelo, koža i kosa postajati zdravija. Moramo pripaziti i na vanjske i na unutarnje faktore našeg tijela kako bi nam koža i kosa bili zdravi.

Uputno je jesti hranu koja je bogata silicijem i sumpora, kao što su luk, češnjak, zeleno lisnato povrće i jaja. Najveću koncentraciju sumpora, kojeg često nazivaju "mineralom ljepote", možemo naći u kosi, koži i noktima, a potiče prokrvljenost i smanjuje upalu. Stručnjaci smatraju da adekvatne količine sumpora mogu pomoći bržem rastu kose kod ljudi. Hrana bogata jodom i kalijem poput morskog povrća (kao što su alge) također pospješuju rast i debljinu vlasi.

Smanjujući unos soli, šećera, masti i kofeina također možete pomoći u njegovanju zdravlja kose. Umjesto kave pijte vodu. Budući da se ljudsko tijelo sastoji od 60-80 posto vode, prilikom nedostatka vode, vaše zdravlje može biti narušeno. Dehidracija izravno utječe na rast kose, stoga se preporuča piti najmanje šest čaša vode dnevno.